Kayıtlar

Ocak 1, 2017 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

FACEBOOK HESABINIZI KORUYUN

Resim
 FACEBOOK GÜVENLİĞİ              Günümüzde sosyal medya hesaplarımızın güvenliği çok öne çıkmış konulardan biridir. Banka ve kişisel bilgilerimizin korunması kadar hassas bir konu haline gelmiştir. Buna bağlı olarak Facebook hesabınızı da korumanız hayati önem taşıyor. Bunun için size sunular birkaç ipucunu dikkatle okuyun ve uygulayın. Şifreleme Facebook güvenliğimizin en temel konularının başında şifrelerin korunması gelmektedir. Şifrelerin korunmasında; Facebook şifrenizi olabildiğince diğer kullandığınız şifrelerden seçmeyin. Örneğin banka veya diğer sosyal medya hesaplarınızın her birinin şifresi farklı olmalıdır. Seçtiğiniz  şifrenizi her ne olursa olsun asla ikinci şahıslarla paylaşmayın. Eğer paylaşmış iseniz hemen şifrenizi değiştirin. Kolay tahmin edilebilecek kısa, ardışık sıralı numaralar veya doğum tarihi gibi şifreler seçmeyin.  Güvenli şifreler genelde 8 karakterden az değildir ve şifreleme...

BYSTANDER ETKİSİ

Resim
            Üniversite öğrencilik yıllarımızda özellikle grup çalışmalarında hep karşılaştığımız bir durum. Adı  Bystander Etkisi   imiş de haberimiz yokmuş.               Peki nedir bu  Bystander Etkisi? Bir bakıp öğrenelim dedim. yine çok ilginç bir sosyal deneyle karşılaştım. Deneyi yapan    sosyal psikologlar Bibb Latane ve John Darley!                   Bystander Etkisi           Deney şöyle; üniversite kütüphanesinde bir öğrenci boğuluyor havası verilerek çevredekilerin tepkileri ölçülmeye çalışılıyor. Öğrencinin boğulduğunu gören sadece 1 kişi ise yardım etme oranı %85 ! İyi bir istatistik aslında. Peki ya olaya şahit olanlar iki kişi ise yardım etme oranı ne oluyor? Cevap maalesef hiç te beklediğimiz gibi iç açıcı değil. Sadece %65 . Bu yardım etme oranlarına hala şaşırmadıysanız asıl bomba şimdi ...

SEÇİMLERİN PARADOKSU

Resim
            İnsan psikolojisi gerçekten çok ilginç, karmaşık ve sırlarla dolu bir alan. Hayatımızda verdiğimiz kararlar, yaptığımız seçimler ve bize etkileri konusunda hiç düşündünüz mü? Benim aklıma çeşitli sorular geliyor ve cevaplarını hep merak etmişimdir. Burada bir paradoks olabilir mi? Mesela; *Seçimlerimizi neye göre yaparız? *Bu seçimler gerçekten bizim tercihimiz midir? *Tercihlerimizi ne neler etkiler? *Pazarlama stratejilerinde bunlardan hangileri kullanılır?             Bu sorulara cevap vermek için Psikolog Mark Lepper ve Sheena Iyengar Seçimlerin Paradoksu isimli deney yapmışlar ve sonuçları hayli ilginç. İnsanın kendini tanıma sürecinde karşılaştığı deneysel sonuçlar hayli şaşırtıcı.             Seçimlerin Paradoksu            Deney şu şekilde gerçekleşiyor. Tadımlık, özel ürünlerin satıldığı bir şarküteride reçel satış...