İnsan psikolojisi gerçekten çok ilginç, karmaşık ve sırlarla dolu bir alan. Hayatımızda verdiğimiz kararlar, yaptığımız seçimler ve bize etkileri konusunda hiç düşündünüz mü? Benim aklıma çeşitli sorular geliyor ve cevaplarını hep merak etmişimdir. Burada bir paradoks olabilir mi?
Mesela;
*Seçimlerimizi neye göre yaparız?
*Bu seçimler gerçekten bizim tercihimiz midir?
*Tercihlerimizi ne neler etkiler?
*Pazarlama stratejilerinde bunlardan hangileri kullanılır?
Seçimlerin Paradoksu
Deney şu şekilde gerçekleşiyor. Tadımlık, özel ürünlerin satıldığı bir şarküteride reçel satışı yapılıyor hemde bu reçellerin tatmalarına fırsat veriliyor. İlk gün sadece 6 marka reçel sunuluyor ve satışları yapılıyor. Başka bir günde ise 24 çeşit reçel markası satışa sunuluyor.
Hangisini yese?
Sonuç ne sizce? Evet işin ilgin yanı burada. İlk gün 6 çeşit marka sunulduğunda reçelleri tadanların %30'u ürünleri satın almışken; Başka bir günde çeşitlilik 24 ürüne ve markaya çıkmış olmasına rağmen ürünü tadanların sadece %3'ü ürünü satın almış. Seçimlerin paradoksu işte tamda bu!
İnsan demek ki seçenekleri çoğaldıkça karar vermesi kolaylaşmıyor, aksine zorlaşıyor. Mağazalarda onlarca farklı kategoride yüzlerce marka ve çeşit içinde beğenemediğimiz şeyleri küçük bir mağazada şıp diye çekip alıyoruz. Bu büyük bir paradoks.
Kendizi anlamayave ilginç deneyleri paylaşmaya devam edeceğiz. Takipte kalın.
Yorumlar
Yorum Gönder